Забезпечення жилою площею осіб, які потребують поліпшення житлових умов

Відповідно до постанови Ради Міністрів Української РСР від 11.12.84 р. № 470 “Про затвердження правил обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов, і надання їм жилих приміщень в Українській РСР”, потребуючими поліпшення житлових умов визнаються громадяни, які:

  1. забезпечені жилою площею нижче за рівень, що визначається виконавчими комітетами обласних, Київської і Севастопольської міських Рад народних депутатів разом з радами профспілок;
  2. які проживають у приміщенні, що не відповідає встановленим санітарним і технічним вимогам;
  3. які хворіють на тяжкі форми деяких хронічних захворювань, у зв’язку з чим не можуть проживати в комунальній квартирі або в одній кімнаті з членами своєї сім’ї;
  4. які проживають за договором піднайму жилого приміщення в будинках державного або громадського житлового фонду чи за договором найму жилого приміщення в будинках житлово-будівельних кооперативів;
  5. які проживають не менше 5 років за договором найму (оренди) в будинках (квартирах), що належать громадянам на праві приватної власності;
  6. які проживають у гуртожитках;
  7. які проживають в одній кімнаті по дві і більше сім’ї, незалежно від родинних відносин, або особи різної статі, старші за 9 років, крім подружжя (в тому числі якщо займане ними жиле приміщення складається більш як з однієї кімнати);
  8. внутрішньо переміщені особи з числа учасників бойових дій відповідно до пунктів 19 і 20 частини першої статті 6 та особи з інвалідністю внаслідок війни, визначені в пунктах 10 – 14 частини другої статті 7, та члени їх сімей, а також члени сімей загиблих, визначені абзацами четвертим – восьмим, чотирнадцятим, шістнадцятим-двадцять другим пункту 1 статті 10 Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”.

Примітка. Житло може бути надане, якщо виділено фінансування з бюджету на окремі програми для окремих категорій населення.

Перелік необхідних документів:

  • заява про взяття на квартирний облік (підписується членами сім’ї, які разом проживають);
  • довідка з місця проживання про склад сім’ї та прописку;
  • копія посвідчення УБД/ особи з інвалідністю внаслідок війни / учасника війни;
  • копії паспорту та довідки про присвоєння реєстраційного номеру облікової картки платника податків;
  • у разі наявності членів сім’ї – довідки про те, чи перебувають вони на квартирному обліку за місцем роботи.

Залежно від конкретної підстави постановки на облік:

  • для учасника бойових дій – довідку про участь в бойових діях; для особи з інвалідністю після війни або учасника війни – копії посвідчень; довідку соц.захисту про перебування на обліку в Єдиному державному автоматизованому реєстрі осіб, які мають право на пільги; для внутрішньо переміщених осіб – копії довідок про перебування на обліку в Єдиній інформаційній базі даних про внутрішньо переміщених осіб;
  • акт обстеження житлових умов;
  • оригінал висновку лікарсько-консультативної комісії про наявність тяжкої форми хронічного захворювання;
  • довідка / виписка з рішення виконавчого комітету місцевої ради про невідповідність жилого приміщення встановленим санітарним та технічним нормам;
  • копія договору піднайму/найму жилого приміщення;
  • копія технічного паспорту квартири або копії сторінок технічного паспорту будинку, свідоцтво про право власності.

Органи, куди потрібно звернутися

1. Перш за все, необхідно отримати форму заяви про взяття на квартирний облік, звернувшись:

1.1. За місцем проживання до виконавчого комітету районної, міської, районної в місті, селищної, сільської ради;

1.2. За місцем роботи до підприємств, установ, організацій, що мають житловий фонд і ведуть житлове будівництво.

2. Зібрати необхідні документи та подати до відділу, що здійснює зарахування на квартирний облік (наприклад, до одного з Центрів надання адміністративних послуг (надалі – ЦНАП).

3. Рішення щодо взяття на квартирний облік повинно бути винесене у місячний строк (30 календарних днів) з дня подання всіх документів (рішення може бути як позитивним, так і у формі відмови з з посиланням на чинне законодавство, з мотивацією відмови та роз’ясненням відповідно до встановленого порядку. У разі задоволення Вашої заяви, Ви отримаєте письмову відповідь з повідомленням дати взяття на облік, виду і номера черги).

Примітка. Учасники бойових дій, які дістали поранення, контузію або каліцтво під час участі в бойових діях чи при виконанні обов’язків військової служби, забезпечуються жилою площею, у тому числі за рахунок жилої площі, що передається міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями у розпорядження місцевих рад та державних адміністрацій, — протягом двох років з дня взяття на квартирний облік.

Крім того, особи можуть отримати грошову компенсацію за належні для отримання житлові приміщення. (Нормативно-правова база – Постанова КМУ від 19 жовтня 2016 р. №719 «Питання забезпечення житлом деяких категорій осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, а також членів їх сімей», Постанова КМУ від 18 квітня 2018 р. №280 «Питання забезпечення житлом внутрішньо переміщених осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України»).

Право на отримання грошової компенсації мають особи з інвалідністю внаслідок війни I та II групи, внутрішньо переміщені особи, які є учасниками бойових дій, або особами з інвалідністю внаслідок війни ІІІ групи, члени сім’ї особи, яка загинула (пропала безвісти), померла.

Примітка! Для оформлення грошової компенсації необхідно перебувати на квартирному обліку. Внутрішньо-переміщеним особам додатково потрібно перебувати протягом одного року на обліку в Єдиній інформаційній базі даних про внутрішньо переміщених осіб за місцем фактичного проживання в межах м. Києва або в межах однієї області.

Порядок отримання грошової компенсації:

  1. Подати заяву про призначення грошової компенсації до органу соціального захисту населення або ЦНАПу за місцем перебування на квартирному обліку.
  2. Орган соціального захисту населення протягом десяти робочих днів з дня прийняття заяви про призначення грошової компенсації з усіма необхідними документами вносить до комісії подання про виплату грошової компенсації.
  3. Після отримання заяви про зміни у майновому стані та/або у складі сім’ї, втрату статусу, зняття з квартирного обліку тощо, орган соціального захисту населення протягом 5 робочих днів вносить до комісії подання про перегляд рішення про призначення грошової компенсації.
  4. Комісія має 5 робочих днів для прийняття рішення щодо призначення або відмови в призначенні грошової компенсації.
  5. На підставі рішення про призначення грошової компенсації відкрити спеціальний рахунок в «Ощадбанку».
  6. Протягом 10 днів подати копію договору про відкриття спеціального рахунку в «Ощадбанку» до органу соцзахисту.
  7. Орган соцзахисту перераховує на спецрахунок грошову компенсацію, про що повідомляє заявнику протягом трьох робочих днів з дня переказу коштів.

Додатково!

Державна програма «Доступне житло» – https://kyiv.molod-kredit.gov.ua/zhytlovi-prohramy/dostupne-zhytlo

Державна програма «Власний дім» – Постанова КМУ «Про затвердження Правил надання довгострокових кредитів індивідуальним забудовникам житла на селі» від 5 жовтня 1998р. №1597.